Publikováno: 22.listopad 2012
Automobilka Honda v Americe prodává již tři roku pětimetrový Crosstour. Ovšem zatím si kvůli nepovedenému designu nenašel moc zákazníků. A to i přes to, že před dvěma lety prošel modernizací.
Technicky skutečně vychází z Accordu osmé generace. Aktuální verze se představila už na letošním autosalonu v New Yorku jako koncept. Základem motorové palety je nyní zážehový čtyřválec i-VTEC objemu 2,4 l se 143 kW. Točivý moment 219 Nm přenáší dopředu pětistupňová samočinná převodovka. Vidlicový šestiválec 3,5 l s 207 kW (posílil o 5 kW) a 341 Nm lze mít jak s pohonem jedné, tak i obou náprav a je spřažen výhradně s novým šestistupňovým automatem. Agregát je vybaven vypínáním válců, takže šetří palivo. Průměrně dle metodiky EPA spotřebuje 10,2, respektive 10,7 l/100 km podle toho, zda je „dvoukolkou“ či „čtyřkolkou“. Slabší agregát je úspornější, spálí 9,8 l benzinu na 100 km.
Pokud si pořizujete nové vozidlo nezapomeňte na jeho pojištění. Pojištění vozidla se skládá se zákonného pojištění vozidla, tedy z povinného ručení a z havarijního pojištění vozidla. Informace o typech pojištění, spoluúčastech či připojištěních najdete na specializovaném serveru Srovnávač.cz. Naleznete zde také online kalkulačku povinného ručení.
Drobnými změnami kromě exteriéru prošel i interiér včetně materiálů. Součást základní výbavy tvoří například šest airbagů, ABS, stabilizace, klimatizace, zatmavovací vnitřní zrcátko nebo audio se sedmi reproduktory, Bluetooth, USB a ovládáním na volantu. Zde se dá nastavovat také tempomat. Asymetricky dělená a sklopná zadní lavice vytvoří rovnou plochu. Využitelnost prostoru je ale díky podběhům zasahujícím hluboko dovnitř omezená. Jinak by šlo o docela praktické auto, které jezdí standardně na sedmnáctipalcových kolech.
Vyšší stupeň pak nabídne kožený interiér, parkovací kameru, hlídače mrtvého úhlu, přejetí dálničního pruhu či automatické brzdění v případě hrozící čelní kolize. Základní cena byla snížena z 27.755 na aktuálních 27.230 dolarů (546.000 korun). Těžko říci, zda menší částky a doplnění výbavy tomuto vozu pomůžou, stylistické úpravy jsou spíše drobnějšího rázu. Crosstour západoevropskou nabídku Hondy nikdy nerozšířil.