Publikováno: 20.březen 2013
Automobilka Honda si v poslední době oblíbila český trh. Zásobuje ho totiž řadou nových vozů. V současné době se jedná o model Civic, který nás potěší svou spotřebou.
Jen pár měsíců poté, co Honda přivezla novou generaci svého nejprodávanějšího modelu CR-V, omladila také druhý nejoblíbenější model - kompaktní hatchback Civic. Největší změnou u Civicu modelového roku 2013 je nový naftový motor 1.6 i-DTEC.
Díky hliníkovému bloku a hlavě i dalším opatřením na snížení hmotnosti je nový Civic 1.6 i-DTEC o 60 kg lehčí než s dosavadním jediným naftovým motorem v nabídce - objemnějším 2.2 i-DTEC. Konstruktéři se zaměřili na co největší snížení tření uvnitř čtyřválce, které by se mělo blížit hodnotám typickým pro benzinové agregáty.
Největší konkurenční výhodu nového motoru 1.6 i-DTEC představuje nízká spotřeba. Výrobce udává pouhých 3,6 l nafty na 100 km v kombinovaném režimu, což je aktuálně nejnižší hodnota mezi kompaktními hatchbacky a liftbacky.
Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.
Nová Honda Civic mezi vozy uvedenými v žebříčku kraluje i dynamikou. Motor s maximálním výkonem 88 kW spojený s šestistupňovou manuální převodovkou zrychluje z místa na stovku během 10,2 s. Také jeho maximální rychlost 207 km/h nemá konkurenci. Cenově se Civic 1.6 i-DTEC řadí v rámci nejúspornějších aut přibližně do průměru - v kombinaci se základní výbavou S se dá pořídit od 464 000 korun.
Auto působí svižně nejen kvůli síle motoru, ale také díky charakteristice řízení. To je hodně strmé, což znamená, že při každém větším pohybu volantu Honda výrazně zatočí - a to potěší příznivce sportovní jízdy.
Na zkušebním okruhu ukázal palubní počítač po sportovní jízdě spotřebu 5,5 l na 100 km, takže věříme, že by se lehkou nohou dalo jezdit hluboko pod čtyři litry nafty, jak udává výrobce.