Publikováno: 9.únor 2013
Automobilka Honda zvýšila výkon u Hondy CR-Z. Nestačil jí výkon 124 koní, nyní tak může porazit Twingo R.S. nebo Swift Sport, případně Mini Cooper Coupé.
To by se ale od začátku tohoto roku, kdy se začne prodávat omlazená verze CR-Z, mělo změnit - Pro připomenutí - dosud měla benzinová patnáctistovka výkon 114 koní při 6100 otáčkách a točivý moment 145 Nm při 4800 otáčkách, zatímco na klikovce umístěný elektromotor pomáhal 14 koni při 1500 otáčkách a 78 Nm při 1000/min. Společně měli 124 koní při 6100 otáčkách a 174 Nm v rozmezí 1000-1500 otáček. Výsledkem bylo zrychlení na stovku za 9,9 s a maximální rychlost 200 km/h. Motor má ale teď přepracované časování ventilů, odolnější vačkový hřídel, modifikované mapy ECU a lepší snímač klepání, což vedlo ke zvýšení výkonu na 121 k (89 kW) při 6600 otáčkách a točivý moment se zvýšil na 146 Nm při 4800/min.
CR-Z také vyměnilo NiMH akumulátory za Li-Ion a silnější elektromotor má nyní 20 koní (15 kW) při 2000 otáčkách, přičemž se točivý moment 78 Nm při 1000 otáčkách nezměnil. To znamená u spalovacího motoru nárůst o 7 koní a u elektromotoru o 6 koní. Celkem má agregát 1.5 i-VTEC IMA maximální výkon 137 k (101 kW) při 6600 otáčkách a točivý moment vrcholí hodnotou 190 Nm v rozmezí 1000-2000/min. To představuje nárůst výkonu o 10,5 % a točivého momentu o skoro 11 %. Maximální rychlost sice zůstala na hranici 200 km/h, zrychlení na stovku se ale zlepšilo na příjemných 9,0 s u lehčí základní verze S a varianta Sport to umí za 9,1 s.
Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.
Současně nejen že se nezvýšila spotřeba, která je v kombinaci stále 5,0 l na 100 km, ale v městském cyklu dokonce o deci klesla a je tak nyní 6,0 l. Tlačítkem S+, umístěném na volantu, se aktivuje speciální režim motoru, fungující na principu KERS ve Formuli 1. Pokud mají akumulátory alespoň 50 % kapacity, po stisku S+ dojde ke zvýšení napětí a elektromotor po dobu 10 s odevzdává předním kolům ještě o trochu síly navíc.
Pokud jde o další změny, CR-Z má nový přední a zadní nárazník a design 17" kol ve verzi GT. Interiér pak dostal kompletně černou palubní desku a nové čalounění.