Publikováno: 18.únor 2013
Čtvrtá generace Hondy CR-V se kvůli přírodní katastrofě představila o rok později. Naše očekávání bylo oprávněné. Na co se tedy můžeme těšit?
U Hondy se se zvláštním designem už počítá automaticky. Nové CR-V se zkouší odlišit maskou chladiče protaženou až do předních světel a nezvyklým uspořádáním tvarů a ploch za zadními dveřmi. Zákazníky ale beztak bude víc zajímat komfort a prostor uvnitř. A tady si Honda dala opravdu záležet.
Palubní deska je přehledně členěná, zdobí ji přístrojový štít se soustředně uspořádanými ukazateli a dvojice informačních displejů uprostřed. Všechny důležité funkce se ovládají na volantu. Pozice za volantem je příjemně vyvýšená, výhled do všech stran mimo zešikma dozadu patří nad průměr kategorie SUV. Potěší velký úhel otevření bočních dveří, který usnadňuje přístup do vozu. Vzadu pak oceňujeme vysoko ukotvené sedáky, které poskytnou oporu stehnům, a téměř rovnou podlahu bez středového tunelu.
Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.
Ve 4,53 metru dlouhé karoserii zbylo i dost místa pro zavazadla. Kufr je dlouhý 92 cm, široký 105 cm mezi podběhy a pod roletkou vysoký 57 cm. Nakládací hrana leží příjemných 68 cm nad zemí, manipulaci usnadní velký vstupní otvor. Na evropské silnice vyjede nové CR-V se dvěma motory, benzinovým 2,0 i-VTEC/114 kW a dieselovým 2,2 i-DTEC/110 kW. Oba půjde spojit se šestistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatickou převodovkou, zážehový čtyřválec, který mezigeneračně posílil o 4 kW, navíc existuje i v provedení s pohonem pouze předních kol.