Publikováno: 18.červenec 2012
Honda konečně uvolnila fotografie o své produkční verzi CR-V. Čtvrtá generace se snížila o 30 mm a je o 5 mm kratší. Se třetí generací má shodný rozvor. Prozatím bude v nabídce s turbodieselem 2,2 l s pohonem všech kol a přímo řazenou převodovkou.
Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.
Díky start-stopu klesla spotřeba nafty z 6,5 na 5,6 l/100 km. Vůz je sice stále elektronický, ovšem nezabírá až při prokluzu kol jako doposud. Je funkční již od spuštění motoru, jen točivý moment přenáší výhradně dopředu, pokud si senzory nevynutí změnu. Nový systém zlepšuje trakci, snižuje tření, hmotnost i konzumaci paliva. Alespoň to tvrdí samotná automobilka. Pomocník pro sjezdy z prudkých kopců bude k dostáním pro modely s automatem. CR-V bude ovšem možné koupit také výhradně s pohonem předních kol a benzinovým motorem 2,0 l.
Příští rok v létě bude doplněn o malý přeplňovaný diesel 1,6 l s výkonem asi 88 kW (120 k). Nové SUV od Hondy není prosté ani dalších elektronických asistentů. Ať už se jedná o udržování v jízdním pruhu (LKA), adaptivní tempomat nebo předcházení kolizím s automatickým brzděním. Zavazadlový prostor se oproti předchůdci v základním uspořádání zvětšil z 556 na 589 l. Pokud je zadní lavice sklopená (jde do roviny), jeho objem dosáhne 1.669 l (+147 l). Přístrojová deska dostala měkčené materiály. Tlumící hmota ve dveřích je dvojitá, což přispělo k lepšímu odhlučnění interiéru.
Evropská výstavní premiéra se odehraje na autosalonu v Paříži. Prodej začne ještě v září, první vozy se ke svým zákazníkům dostanou v říjnu. CR-V si brousí zuby nejen na Mazdu CX-5 a nový Ford Kuga. Chce řádně zatopit i Audi Q5 a BMW X3 hlavně svou kvalitou interiéru než odbytem, protože končící třetí řada je sama o sobě celosvětově nejprodávanějším SUV. V tomto ohledu tedy konkurenci nemá.