Publikováno: 4.červenec 2012
Za poslední ostrou verzi pomalu končící Hondy Civic stojí britská pobočka Mugen Euro v Northamptonu. Vznikla jako pocta motoru K20, jehož výroba v Japonsku skončila. Atmosférické agregáty se pomalu vzhledem k tlaku na emise stávají ohroženým druhem. Tento byl homologován, stejně jako celé auto, ve skupině N.
Nabroušené Hondy Civic se zúčastňují soutěží také u nás, motory ale rádi používají i tuneři. V případě Type R Mugen 2,2 dostal K20 zvětšené vrtání i zdvih, čímž vzrostl jeho objem na 2156 cm3. Předchozí dvoulitr dával 177 kW (240 k), nový agregát poskytuje 191 kW, tedy o dvacet starých dobrých koní více. Točivý moment vrcholí hodnotou 240 Nm při 6000 min-1. Mugen - to je především sport (v minulosti i F1) a na ostrém Civicu je to znát.
Hledáte nejlevnější povinné ručení pro váš vůz? Využijte Srovnávač pojištění vozidel a ušetřete. Po zadání několika parametrů si můžete vybrat z nabídky více než deseti pojišťoven.
Výkonům se utéto Hondy podřídilo vše. Tvrdší zavěšení, větší a ostřejší brzdy a karoserie, jenž dostala bodykit. Od roku 2006 Mugen Euro postavil na čtyři stovky motorů. Obdobné poháněly i sedan Civic Mugen RR, který se vyráběl a nabízel jen v Japonsku. Předchozí Civic Type R Mugen vznikl ve dvacetikusové sérii pouze pro Brity. O počtu limitované edice nejnovější specifikace se nemluví. Vzhledem k tomu, že čtyři původní exempláře zůstaly neprodány, firma plánuje jejich přestavbu na 2,2-litrovou verzi.