Publikováno: 17.září 2012
Blížící se autosalon v Paříži představí celou řadu novinek. Jednou z nich bude i japonská Honda CR-Z ve verzi inovovaného hybridního kupé. Upravený je nejen zevnějšek, ale také vnitřek vozu. Automobilka dosud nezveřejnila technické parametry.
Hledáte nejlevnější povinné ručení pro váš vůz? Využijte Srovnávač pojištění vozidel a ušetřete. Po zadání několika parametrů si můžete vybrat z nabídky více než deseti pojišťoven.
Výkony obou pohonných jednotek, tedy zážehového čtyřválce i elektromotoru, se ovšem zvýšily, aniž by klesla spotřeba paliva. Tu se podařilo zredukovat u čtvrté generace SUV CR-V, jehož produkční varianta bude mít v metropoli nad Seinou konečně evropskou výstavní premiéru. Nové CR-V také na starém kontinentu nabídne možnost pohonu předních i všech čtyř kol, zážehový čtyřválec 2,0 l/114 kW a přeplňovaný vznětový 2,2 l/110 kW. Honda již na jaře slibovala a avizovala aplikaci malého úsporného vznětového motoru 1,6i-DTEC v Civicu.
Hatchback s tímto „srdcem“ a šestnáctipalcovými koly spotřebuje dle norem EU jen 3,6 l nafty na 100 km, což odpovídá vypouštěným emisím CO2 94 g/km. Agregát z řady Earth Dreams vyvine až 88 kW (120 k) a příští rok se dostane i pod kapoty již zmíněného CR-V. Elektrickou budoucnost představuje malý sporťáček EV-Ster, který automobilka vystavila již loni v Tokiu.
Zatím není jasné, zda se pařížský koncept bude od toho tokijského nějakým způsobem lišit, dosud zveřejněné firemní fotografie jsou naprosto shodné s těmi loňskými. Nesmíme zapomenout na kulaté výročí bestselleru Civic. Ten slaví čtyřicátiny a dosud se jich v devíti generacích vyrobilo více než dvacet milionů. Návštěvníci mohou porovnat, jak se Civicy za čtyři dekády změnily, byť jejich základní koncepce zůstává stále stejná - motor vpředu a pohon předních kol. Kromě aktuální „devítky“ bude totiž k vidění i exemplář z počátku produkce.